Město Libčice nad Vltavou
nám. Svobody 90
252 66 Libčice nad Vltavou
č.ú: 19-0388178349/0800
IČ: 00241407 DIČ: CZ00241407
Ve středu 23. dubna od 7:30 do 13 hodin nebude k dispozici služba ověřování, matrika, evidence obyvatel, pokladna a Czech point, děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
pokud má občan města Libčice nad Vltavou zájem o popelnici na bioodpad, je možné poslat žádost na podatelnu městského úřadu nebo přijít osobně na odbor správy majetku, kde se žádost vyřídí. Žádost by měla obsahovat jméno, adresu pro přistavení popelnice a kontaktní telefon. Poplatek za tuto popelnici je zahrnut v místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství, tudíž je tato služba pro občany zajištěna v rámci servisu svozu odpadu.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Jan Hodík
Vedoucí správy majetku města
Dnem 1.4. 2025 zahájila Krajská správa a údržba silnic opravu povrchu komunikace v prodloužení ulice Kralupské až ke křižovatce na Těšinu.
O připravované stavbě jsme v předstihu informovali v Libčických novinách 3/2025 str.7. Začátkem března jsme zprávu o připravované opravě zveřejnili i na webu města, dále šla zpráva na facebook města i přes aplikaci Munipolis do sms zpráv a mailů registrovaným uživatelů, informace visela rovněž na úřední desce.
Snažili jsme se občany upozornit, že bude průjezd tímto směrem na několik týdnů zamezen, a aby se na tuto situaci připravili, protože i hřbitov bude hůře dostupný. Pro velikonoční víkend je nicméně předběžná dohoda se stavbou, že umožní po tyto 4 dny přes vyfrézovaný asfalt na vlastní riziko průjezd z města na hřbitov a zpět.
Děkujeme za pochopení
Petra Pelešková, starostka
S ohledem na uzavírku silnice Kralupská z důvodu její rekonstrukce je tato silnice momentálně uzavřena. Uzavírka je plánována od 1.4.- 9.6. 2025. Pro velikonoční období se podařilo městu se stavbou předběžně domluvit, že v termínu 18.-21.4. bude příjezd a příchod k evangelickému hřbitovu možný. Daný úsek komunikace bude bez mechanizace, předpokládá se, že povrch bude nerovný, proto při průchodu a průjezdu stavbou, který je na vlastní riziko, žádáme o opatrnost a ostražitost.
Kamila Votrubová a Jan Hodík, správa majetku města
Dobrý den,
kontejner na sklo byl vyvezen ve čtvrtek 27. března ráno a podle informace FCC se kontejnery na sklo vyváží každé dva týdny, polopodzemní kontejner jednou za měsíc.
S přáním pěkného dne
Jan Hodík
Vedoucí správy majetku města
Dobrý den,
Stavba společnosti CETIN, a.s. bude zahájena začátkem května a potrvá zhruba dva měsíce.
S pozdravem
Ing. Kamila Votrubová
referentka správy majetku
Dobrý den,
původní projektová dokumentace Oprava ulice Pod Hájem II z roku 2019 byla přepracována, protože projekt nezahrnoval výsledky inženýrsko geologického posudku. Projekt je nyní připravován na projednání u stavebního úřadu. Bude se jednat o náročnější stavbu, protože na základě sond se zdá velmi pravděpodobné, že bude muset být provedena sanace podloží až na zásyp kanalizace tzn. do hloubky 3-4 metrů, a tak je nutné bez ohledu na zákonnou povinnost zpracovat ještě tzv. prováděcí dokumentaci. Po získání stavebního povolení a vyhotovení prováděcí dokumentace budeme město moci vysoutěžit veřejnou zakázku na zhotovitele stavby. Odhadovaný termín rekonstrukce je rok 2026.
Opravy dílčích propadů jsou prováděny průběžně.
Ing. Kamila Votrubová
referentka správy majetku
Dobrý den,
chybějící úsek komunikace u křižovatky Letecká x Pod Hliníkem se v současné době projektuje. Po zpracování projektu a získání stavebního povolení bude město zpevněný úsek komunikace realizovat. Hrubý odhad získání stavebního povolení je červen 2025.
Ing. Kamila Votrubová
referentka správy majetku
městský úřad Libčice nad Vltavou
Děkuji za podnět.
Letos jsme zvolili jiný způsob přidělování známek odlišně z důvodů:
Známky je možné vyzvednout v úřední dny v časech :
Po 7,30-12 12,30-17
St 7,30-12 12,30-18
A mimo úřední dny po telefonické dohodě.
Miroslava Koušová
Správa majetku
Dobrý den,
olověný akumulátor patří mezi nebezpečný odpad. Obsahuje olovo a kyselinu sírovou, které jsou škodlivé pro životní prostředí a lidské zdraví. Proto je důležité, aby byly olověné akumulátory správně likvidovány.
Svoz nebezpečného odpadu je v Libčicích zajišťován přes svozovou firmu 3 x za rok.
Vozidlo se bude ve dnech svozu pohybovat na uvedených místech v následujících časech:
ÚTERÝ 18. března, 17. června, 14. října
Miroslava Koušová
Správa majetku
Dobrý den,
v ulici Libušina plánuje společnost CETIN, a.s. rekonstrukci části své sítě v roce 2025. Rekonstruovaný úsek začíná u č. p. 760 (ve stávající rozvodně), odkud vede do Dělnické ulice a dále směrem do Letek. Jiná stavba, která by se zabývala rekonstrukcí či výstavbou optické sítě v ulici Libušina, není městu známa.
Ing. Kamila Votrubová
referentka správy majetku
Ad 1/ Plánujete nějakou možnost zajistit do Libčic i autobusové spojení z Prahy? Například prodloužení busu z Úholiček. V případě problémů na trati se nedá do Libčic dostat a náhradní doprava ČD nefunguje.
Paní Slavíková, o prodloužení linky BUS z Úholiček jsme zatím nejednali. Vede nás k tomu skutečnost, že pro Libčice je primárně nejvýhodnější a přepravně nejkapacitnější využívat vlakový spoj, který byl od letošního jízdního řádu doplněn o nové soupravy. Ty jezdí ve špičkách zdvojené a přepraví násobně víc cestujících než autobusy po vytížených silnicích (špičkové časy). Na setkáních s ROPID, IDSK, zástupci samospráv a Středočeského kraje se regionální doprava metropolitního regionu řeší opakovaně, ale zrovna autobusová doprava naráží na limity nastavené na hranicích MČ Praha 6. Komfort přepravy v autobusech také není dobrý, jsou přeplněné, stojí v zácpách na vjezdech do Prahy než se dostanou do míst s vyhrazenými pruhy. Na krajských silnicích ani na příjezdech k dopravním omezením nejsou vyhrazené jízdní pruhy pro MHD zatím vybudované, busy tak přijíždějí pravidelně zpožděné.
Pro cestu do Prahy lze již nyní využít spoj 858 s přestupem na linku 316 směr Bořislavka v Tursku. Pro letošní jízdní řád byly časy upraveny tak, aby byl přestup možný. Obecně se však preferuje kolejová doprava právě kvůli přepravním kapacitám, které umožňuje.
K výpadkům na železnici nedochází příliš často. V loňském roce a předešlém roce procházela naše trať údržbou kolejového spodku a ve výlukách docházelo ke zpožděním souprav. Zavádět z tohoto důvodu další autobusovou linku však není ekonomické. Náhradní doprava se zavádí při rozsáhlém výpadku a je v režii dopravce, nikoliv města.
Ad 2/ Jednáte o zlepšení vlakové dopravy, zkrácení intervalu ve špičce, třeba prodloužením městské linky (Regiojet) z Roztok? Všechny ostatní hlavní tratě z Prahy jezdí ve špičce po ca 15 minutách. V Letkách máme v ranní špičce i 49 minut.
Zkrácení intervalů vlakových spojů ve špičce není z důvodu plného grafikonu na trati 090 možný. Požadavky o doplnění dalších spojů pravidelně opakujeme, odpověď je stále stejná. Vytíženost trati je na maximu a další spoje se do grafikonu nevejdou. Celý den jezdí vždy 2 spoje v hodině v pravidelných půlhodinových rozestupech, s ranní výjimkou v 5:51, 6:30, 6:51, 7:21, 7:30 a 7:51.
Interval 49 minut se ani při jízdě Letek nevyskytuje, maximálně 39 minut.
Linka S49 Libeň-Roztoky se na trať dál k nám dle vyjádření IDSK nevejde.
Ad 3/ Bude se řešit bezpečný přechod (podchod) trati v Letkách u fotbalového hřiště? Není výjimkou tu čekat 10-15 minut, protože trať je velmi vytížená. To, samozřejmě, vede k tomu, že zhruba polovina lidí nečeká a chodí přes koleje, když jsou závory dole. A ti, co chodí na bus v Letkách, také nečekají, to by jim bus ujel a rozhodně to neobchází, aby šli tím hrozným podchodem.
Špatnou propustností přejezdů se na jednáních se Správou železnice zabýváme. Případná změna přejezdu u fotbalového hřiště na podchod/nadchod naráží na nutnost vyřešit přístup pro auta do této části města. Není to jednoduchá ani jednoznačná záležitost, jak by se mohlo podle vašeho dotazu zdát.
Nicméně ano, tímto směrem uvažujeme. V případě, že bude SŽ ochotná za zrušený přejezd zafinancovat náhradní podchod, je to značka ideál. Z pohledu nákladů se totiž v případě stavby pod tratí jedná o mnoho desítek milionů korun. K tomu se musí zajistit příjezd k nemovitostem v sousedství hřiště i pro údržbu hřiště samotného, tzn. další náklady.
Paní Slavíková, chápu, že neukázněnost cestujících Vám vadí, ale s tou toho moc město nezmůže. Za svou bezpečnost zodpovídá každý sám za sebe, případně za své dítě. Je dobré myslet i na to, jaký příklad dává dětem, když před jejich očima přebíhá trať při spadlých závorách. Proto jsem ráda, že se nám podařilo zrušit úrovňové přecházení trati na nádraží a přimět lidi používat výhradně podchod s opravenými výtahy a schodištěm. Bylo by fajn být kouzelník, co dokáže všechny problémy zvládnout mávnutím proutku. V reálu je za vším mnoho hodin práce, telefonátů, mailů a schůzek nad variantami řešení.
Zpracovala: Ing. Petra Pelešková